Friday, January 31, 2014

سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات نابینایان اشاره کرد و گفت: نظام حما


تجمع کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به ماه تعویق حقوق
بیانیه مجمع روحانیون: ملت ایران همواره بر دفاع از حق انتخاب مردم و آزادی پافشاری کرده
دو نشریه دیگر با شکایت دادستانی محاکمه می شوند
اشتراک
چکیده : حدود 500 هزار نابینا در حالی در کشور زندگی می کنند که تنها 114 هزار نفر آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. این گروه از شهروندان امکان استفاده از خدمات و امکانات transformeriai شهری اقامتی تفریحی و غیره را همانند افراد عادی ندارند و از بسیاری از حداقلهای حقوق شهروندی محرومند. مناسب سازی فضاهای شهری کارآفرینی حمایت از دانشجویان نابینا دسترسی به کتابها نشریات و سایر منابع اطلاعاتی و سخت افزارها و نرم افزارهای ضروری از جمله خواسته های آنهاست....
حدود هزار نابینا transformeriai در حالی در کشور زندگی می کنند که تنها هزار نفر آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. این گروه از شهروندان امکان استفاده از خدمات و امکانات transformeriai شهری اقامتی تفریحی و غیره را همانند افراد عادی ندارند و از بسیاری از حداقلهای حقوق شهروندی محرومند. مناسب سازی فضاهای شهری کارآفرینی حمایت از دانشجویان نابینا دسترسی به کتابها نشریات و سایر منابع اطلاعاتی transformeriai و سخت افزارها و نرم افزارهای ضروری از جمله خواسته های آنهاست.
به گزارش مهر براساس transformeriai آمارهای سازمان بهداشت جهانی در هر ثانیه یک نفر در جهان نابینا و هر دقیقه یک کودک نابینا می شود. در حال حاضر میلیون transformeriai نفر کم بینا در جهان وجود دارد که حدود میلیون نابینا و بیش از میلیون نفر کم بینا هستند. این در حالی است که از این تعداد نیز میلیون نفر از نابینایان کودک و درصد از افراد نابینا و کم بینا شامل افراد بالای سال هستند. در ایران نیز حدود یک میلیون و هزار نفر دارای معلولیت هستند که از این تعداد هزار نفر آنان نابینای مطلق هستند. transformeriai براساس آخرین آمارها چنانچه اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام نشود تا سال تعداد نابینایان به دو برابر میزان فعلی خواهد شد.
کارشناسان مهمترین عوامل کم بینایی و نابینایی را آب مروارید آب سیاه بیماری های عفونی چشمی از جمله بیماری تراخم کمبود ویتامین A اختلالات چشمی شبکیه ای در بیماران مبتلا به دیابت حوادث چشمی بیماری های دژنراتیو مادرزادی ازدواج های فامیلی و… عنوان می کنند. با اینکه از سالهای گذشته در ایران برخی برنامه ها و طرحهای غربالگری و پیشگیرانه اجرا می شود که این اقدامات کافی نیست و هنوز هم نیازمند تلاش گسترده transformeriai برای مقابله با بیماریهای چشمی هستیم. متأسفانه در کشورما نیز به دلیل بروز حوادث رانندگی transformeriai بیش از حد استاندارد جهانی و استفاده نکردن از عینک های محافظتی در محیط کار و حتی خطرات ناشی از مواد محترقه و ترقه ها آمار اختلالات چشمی بسیار بالاست که نیاز به بازنگری جدی متولیان سلامت دارد. از سوی دیگر سالانه هزار نفر نیاز به عمل جراحی آب مروارید دارنداین در حالیست که سیستم و نظام سلامت کشور تنها قادر به عمل جراحی حدود هزار نفر است.
همچنین یکی دیگر از بیماریهایی که منجر به نابینایی می شود آب سیاه است که متخصصان آن را دومین علت و عامل نابینایی در جهان عنوان می کنند بطوریکه حدود تا میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل درمان نامناسب آب سیاه نابینا شده اند از این رو افرادی که سابقه بیماری آب سیاه در خانواده های آنها وجود دارد باید مرتب معاینات چشمی شوند.
دیابت بیماری چشمی دیگری است که باید کنترل شود و بر اساس یافته های به دست آمده با کنترل قند خون فشار خون و کلسترول خون حتی تا درصد اختلالات ناشی از بیماری دیابت را می توان مهار و کنترل و از بروز اختلالات جلوگیری کرد.
در حال حاضر نابینایان با مشکلات زیادی برای زندگی مواجه هستند که تحصیل اشتغال ازدواج مناسب سازی محیط شهری برای تردد عدم دسترسی به حداقل امکانات و حقوق شهروندی نبود وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی استاندارد مانند عصا و … از مهمترین آنها است.
علی رغم اینکه سطح تحصیلات نابینایان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است اما هنوز آمار اشتغال آنان بسیار پایین است بطوریکه حدود درصد نابینایان کشور بیکارند transformeriai و برخی از شاغلان نیز کار مفید و مطلوب ندارند.این درحالی است که براساس transformeriai قانون جامع حمایت از حقوق معلولان درصد از استخدام دستگاههای دولتی باید به معلولان اختصاص پیدا کند که متاسفانه اینگونه نشده است.
سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات نابینایان اشاره کرد و گفت: نظام حمایتی برای نابینایان ایران وجود ندارد چه آنها که از نظر مالی تامین هستند و صرفا به خدمات توانبخشی نیاز دارند و چه آن تعداد کثیری که از نظر معیشتی transformeriai در سطوح زیرین خط فقر قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل نابینایان اشتغال است اما متاسفانه آماری از این افراد در دست نیست فقط آمارهای جهانی نرخ بیکاری آنها را درصد می دانند که در این ایران بیش از این است تاکید کرد: سازمان بهزیستی به معلولان مستمری transformeriai و بیمه درمان و کمکهای یارانه ایی می دهد اما این ارقام و این کمک ها هیچ تناسبی با نیاز معلولان نداشته و حتی نمی تواند حداقل استانداردهای معیشتی را برای آنها فراهم آورد. پنج سال قبل احمدی نژاد رئیس جمهور وقت درمراسم روز جهانی نابینایان قول داد که هزار نفر از نابینایان در دستگاههای دولتی استخدام شوند اما متاسفانه این موضوع فقط در حد حرف و وعده بود و با گذشت چند سال عملی نشد.
معینی همچنین از ارسال نامه سرگشاده به نمایندگی از نابینایان کشور به رئیس جمهور خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی نابینایان و رفع مشکلات transformeriai این افراد جامعه که حدود هزار نفر می شوند شبکه تشکلهای نابینایان نامه ای سرگشاده به دکتر روحانی ارسال کرده است و خواستار توجه به این افراد و احقاق حقوقشان شده اند.
- صدور دستورالعمل فوری رئیس جمهور جهت تش

No comments:

Post a Comment