Thursday, January 30, 2014

آخرین اظهارنظر قابل توجه در این باره نیز متعلق به محمد هاشمی رفسنجانی است. رئیس دفتر آیت الله هاشمی


پست الکترونیک جدید برای ارتباط با دکتر احمدی نژاد
روحانی و چالش تداوم سلطه گفتمانی xuan hong cooking show احمدی نژاد / چرا رئیس دولت هزینه بی اعتبار کردن اطرافیانش را پرداخت از آنجایی که سفرهای استانی از جمله نمادهای اصلی دولت های نهم و دهم و یکی از ملموس ترین ما به ازاهای گفتمان حاکم بر این دولت ها به حساب می آید بر اساس رویکرد شناخته شده دولت یازدهم مبنی بر نفی هر آنچه در گذشته وجود داشته است از حسن روحانی انتظار نمی رفت از الگوی احمدی نژادی سفرها پیروی کند. اما براستی چرا چنین اتفاقی رخ داد چرا حسن روحانی دقیقا در نقطه مقابل مواضع وزیر کشور معاون اجرایی و مشاورانش عمل کرد بهاری ها/ "سفرهای استانی دولت یازدهم بالاخره xuan hong cooking show چه زمانی آغاز می شود اولین مقصد سفر استانی دولت کدام استان است برنامه این سفرها چگونه خواهد بود آیا در سفرهای استانی دولت تدبیر و امید برنامه استفبال مردمی هم وجود دارد آیا دولت در سفرهای استانی تشکیل جلسه هم خواهد داد " این سوالات و نظایر آن از زمان تشکیل کابینه حسن روحانی بارها و بارها توسط خبرنگاران رسانه های مختلف از مسئولان دولت پرسیده شد.
دولتمردان در ابتدا پاسخ های چندان روشنی به سوالات خبرنگاران نمی دادند و برگزاری این سفرها در هاله ای از ابهام قرار داشت. اما کمی بعد بر اساس آنچه از مجموعه پاسخ های مسئولان دولتی بر می آمد اصرار زیادی بر متفاوت نشان دادن سفرهای استانی دولت یازدهم با دولت های نهم و دهم وجود داشت.
اولین اظهار نظر رسمی و مهم در این باره به سخنان محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور باز می گردد که سفرهای استانی دولت های نهم و دهم را خلاف کرامت انسانی مردم توصیف کرد. معاون اجرایی رئیس جمهور آبان ماه تاکید کرد که برگزاری مراسم استقبال مردمی در دولت قبل برای مردم خوب و نجیب کشور ایجاد زحمت می کرد. وی خاطرنشان کرد که هر نوع استفاده ابزاری از مردم شریف شهرها و روستاها در هنگام سفرهای استانی و برخی شیوه های نامتناسب با کرامت و شان مردم از جمله دریافت نامه های مردم در حالی که بدنبال خودروها در حال دویدن هستند ایجاد زحمت در زمان ورود و حرکت خودروهای مسوولان کشوری برای اطلاع از مشکلات آنها از نظر دولت مردود است.
در همین زمینه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم نیز در برنامه نگاه یک ضمن تبلیغاتی خواندن سفرهای استانی دولت های نهم و دهم تصریح کرد: اصراری بر تبلیغاتی بودن سفرهای استانی نداریم و لزومی ندارد که برای این سفرها مردم را به خیابان ها بکشیم. در این سفرها مصوباتی برای توسعه استان ها خواهیم داشت اما پیش از آن این مصوبات باید کارشناسی شده باشد.
محمد رضا صادق مشاور ارشد رییس جمهور در آستانه انجام اولین سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید در دانشکده خبر این سفرها را متفاوت با سفرهای استانی xuan hong cooking show انجام شده در دولت های نهم و دهم توصیف کرد و گفت: دولت بنای این را ندارد که بیش از آنچه که باید حقیقت افعالش را تبلیغ کند. این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که انجام می شد مورد نظر دولت نیست چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این که دولت در خدمت مردم است مورد توجه است.
آخرین اظهارنظر قابل توجه در این باره نیز متعلق به محمد هاشمی رفسنجانی است. رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در این باره اظهار کرد: دولت باید در سفرهای استانی مثل دوره آقایان هاشمی و خاتمی از روش های کارشناسی استفاده کند. باید کاستی و نواقص سفرهای استانی در دولت قبل برطرف شود. سفرهای استانی در دولت گذشته حرکتی بدون برنامه بود و بدون پشتوانه xuan hong cooking show کارشناسی و اعتباری انجام می شد.
مجموعه اظهارنظرهای مقامات دولتی افکار عمومی را برای مشاهده سفر متفاوت حسن روحانی آماده کرده بود با این وجود سفر استانی رئیس دولت تدبیر و امید به خوزستان همگان را غافل گیر و شگفت زده کرد. حسن روحانی که در فضای سیاسی کشور به عنوان مخرج مشترک اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی شناخته می شود بر خلاف وعده مقامات دولتش به الگوی احمدی نژادی این سفرها تن داد. به عبارت دیگر او بر اساس ادبیات و منطق مقامات دولتش در یک اقدام پوپولیستی و تبلیغاتی کرامت انسانی مردم را نادیده گرفت و آنان را به دنبال خودروی خود دواند. شاید تنها شباهت سفر حسن روحانی با سفرهای سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی برگزاری مراسم فرش قرمز در فرودگاه بود.
از آنجایی که سفرهای استانی از جمله نمادهای xuan hong cooking show اصلی دولت های نهم و دهم و یکی از ملموس ترین ما به ازاهای گفتمان حاکم بر این دولت ها به حساب می آید بر اساس رویکرد شناخته xuan hong cooking show شده دولت یازدهم مبنی بر نفی هر آنچه در گذشته وجود داشته است از حسن روحانی انتظار نمی رفت از الگوی احمدی نژادی سفرها پیروی کند. اما براستی چرا چنین اتفاقی رخ داد چرا حسن روحانی دقیقا در نقطه مقابل مواضع وزیر کشور معاون اجرایی و مشاورانش عمل کرد به نظر می رسد پاسخ این سوال را باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد جست و جو کرد.
از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تحلیل گران سیاسی پیروزی حسن روحانی را نه یک پیروزی گفتمانی (آنچنان که سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد در سال های 76 و 84 تجربه کردند) که یک پیروزی برآمده از سیاست ورزی توصیف کردند بدین معنا که روحانی به دلیل حرفه ای تر بودن در فنون سیاست ورزی نسبت به محمد غرضی سعید جلیلی غلامعلی حداد عادل محمد باقر قالیباف محسن رضایی علی اکبر ولایتی و ... در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید. وجود کشمکش بر سر اصولگرا یا اصلاح طلب نامیدن حسن روحانی و تعریف کلیدواژه اعتدال و همچنین مسلط نشدن نظام ارزشی دولت بر فضای سیاسی اجتماعی از جمله شواهد این گزاره بود. علاوه بر ناکامی در مسلط سازی گفتمان سستی پایگاه اجتماعی و ماهیت متعارض نیروهای اجتماعی رای دهنده به حسن روحانی نیز چالش دیگر رئیس دولت یازدهم اعلام شد.
به نظر می رسد دلیلی که برای زیر پا گذاشته شدن وعده های مقامات ارشد دول

No comments:

Post a Comment